vendredi 17 septembre 2021

Kalendář pro děti

 Nejsem zrovna matka-kutilka, co by neustále něco vyráběla s dítětem nebo pro dítě, ale chtěla jsem pro Šmuliho kalendář, jednak na učení dnů v týdnu a také na to, aby věděl, v které části roku se zrovna nacházíme a to jak podle civilního, tak podle hebrejského kalendáře. A přesto, že neumí samozřejmě ještě číst, tak jsem tam chtěla mít i dny v týdnu atd.  češtině a ve francouzštině a u ročního kalendáře i v hebrejštině, aby nám ten kalendář chvíli vydržel. Je celkem zřejmé, že nic takového člověk prostě k jednoduchému stažení na webu nenajde a nezbylo, než si kalendář vyrobit svépomocí. Chůva pro svoje kluky používá kalendář ve formě vláčku (a Šmuli se mě pak i doma občas ptá, ve kterém vagónu, rozuměj měsíci, zrovna jsme), ale to mi pro moje účely nepřišlo úplně praktické. Nakonec jsem se na internetu inspirovala jinými samodomo kalendáři a vyrobila svou vlastní verzi. A nabízím vám ji ke stažení zde. Je ve formátu pptx, protože předpokládám, že česko-francouzská verze asi nebude vyhovovat každému a tady si to můžete jednoduše upravit, podle svých potřeb. Před tiskem doporučuji ovšem převést soubor do pdf, abyste měli jistotu, že se to vytiskne správně. Vytištěné materiály (stránku s šipkou budete potřebovat dvakrát) jsem nechala zalaminovat, pak je vystřihla a zkompletovala. U kalendáře s měsíci je šipka stacionární na A4 a nevystřihujete ji, vystřihnete jen dvě kolečka měsíců a vše spojíte dohromady. U kalendáře dnů v týdnu naopak vystřihnete šipku, která bude pohyblivá.  Abych to vše spojila, tak jsem propíchla kalendář uprostřed šídlem a s pomocí knoflíku a provázku vše spojila. Jistě existují i sofistikovanější metody, ale tohle jsem zrovna měla po ruce (i tak mi trvalo dva měsíce, než jsem se po vytištění a zalaminování listů dokopala k dokončení). 

A tady je výsledek, připevněný magnetem na mrazáku...jo a ten obrázek mobilu je u pátku proto, že u nás je o šabatu mobil vypnutý, takže poslední video na mobilu pro Šmuliho (krátké, pro urychlení procesu čištění zubů a podobně) je před začátkem šábesu...






Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire