jeudi 14 septembre 2017

Meditace před Roš Hašana

Za týden, přesněji řečeno ve středu 20.9. večer začíná Roš Hašana, židovský Nový rok. V tomto čase je zvykem se věnovat zpytování svědomí (a s ještě větší intenzitou pak ve dnech mezi Roš Hašana a Jom Kipur). Nemůžu říct, že by se mi to letos moc dařilo, protože mám spoustu práce a málo času (občas se mi večer podaří si alespoň chvíli číst v knize rabiho Telushkina: A Code of Jewish Ethics, doufám, že se to dá započítat jako duchovní příprava na svátky). Takže moje předrošhašanové přemítání probíhá tak, že řeším následující rovnici o mnoha neznámých: na večeři první večer Roš Hašana nás bude osm, budu servírovat gefilte fiš, kachnu s bramborovým knedlíkem, červeným a bílým zelím a smaženou cibulkou, cimes a medovník. Kolik čeho je třeba koupit/uvařit, víme-li, že Eli a Izák si rádi přidají, bude-li co, Cecilia, Elijahu a Lucy toho moc nesnědí, Ester je vegetariánka a o Joshových stravovacích návycích nevím vůbec nic. Nechci, aby někdo trpěl haldy a zároveň nechci mít lednici plnou zbytků.
A do toho se ještě věnuju přípravě na čtení z Tóry (jako vloni čtu obětování Izáka) a přípravě na konkurz, jehož druhé a poslední kolo proběhne 27.9. a pokud ho nevyhraju, budu od 13.10. nezaměstnaná, protože to je moje židle, která je v konkurzu (ale pokud ho vyhraju, pak budu do konce života v pohodě, protože budu státní zaměstnanec-mizerně placená, ale téměř nevyhoditelná, příležitostně napíšu nějaký "francouzský" článek, ať se také pobavíte...).

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire