jeudi 10 décembre 2020

Chanuka 2020

Chanuka není velký svátek, jako třeba Vánoce pro křesťany (a všechny alespoň lehce ovanuté křesťanskou kulturou), takže není potřeba se na něj nějak moc připravovat. Jen teda nevím, jestli u mě převažuje právě tohle zdůvodnění minimálních příprav a nebo, jestli prostě nestíhám a nezvládám a zpětně si to omlouvám tím, že Chanuka není významný svátek...
Moje letošní příprava na Chanuku je skutečně tristní-dárky jsem sice objednala přes internet s dostatěčným předstihem (a nejsou to žádné hory dárků, jen symbolicky pro radost), ale včera jsem si tak nějak  opožděně uvědomila, že když Chanuka dneska začíná, asi by to chtělo zrevidovat zásoby svíček a knotů. Rychle jsem tedy doplnila zásoby, koupila malou láhev low-end olivového oleje (náš bio na jídlo mi přijde trochu škoda pálit), koupila kostku másla s tím, že snad v průběhu svátku upeču slíbené "zimmetkuchen" skořicové sušenky podle alsaského receptu. Původní plán, že bychom si dneska večer dali latkes, jsem zavrhla už v úterý, kdy mi došlo, že udělat k večeři latkes a pak se ještě znovu postavit k plotně a uvařit dvě šabatová jídla, je prostě nad moje síly. Takže v rámci rodinné pohody (když jsem unavená, tak jsem nevrlá) jsme se s Elim dohodli, že dneska večer si objednáme jídlo z naší oblíbené košer pizzerie a latkes budou až v sobotu večer, protože šabat končí brzy, Šmuli chodí obvykle v sobotu spát o něco později (protože si většinou dáme všichni tři pořádný šabatový poobědový šlofík) a tak si latkes užijeme všichni spolu. Duchovní příprava s v mém případě omezila na vytištění textů ke každému dni, které připravil ještě před svou smrtí rabi Sacks z"l. Doufám, že je alespoň zvládnu průběžně číst... Hospodyni roku za to teda asi nevyhraju, ale nedá se nic dělat, narážím na svoje limity.
Šmuli se na Chanuku moc těší, tak jsem zvědavá, jak se mu bude líbit v reálu. Máme za sebou také první vysvětlování, že někdo slaví Vánoce a my Chanuku (u chůvy už je totiž vánoční výzdoba od konce listopadu...ale furt lepší než ta halloweenová), zatím nevypadá, že by měl pocit, že o něco přichází. Třeba o výzdobu, kterou vůbec nedělám...
A co vy, jak jste zvládli přípravu na Chanuku mezi lockdownem, frontami v obchodech a rouškami?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire