vendredi 3 mars 2017

Purim a další poznámky

Včera jsem se dočetla na blogu Busy in Brooklyn, že existuje tradice jíst o Purimu salám, protože salám také visí, tak jako visel onehdá Haman...takže na příští sobotu večer chystám quiche/slaný koláč se košer salámem. Jiným zvykem je prý jíst luštěniny, protože Ester, jako správná židovská dívka, jedla v královském paláci košer-tedy vegetariánskou stravu s převahou luštěnin. Takže v neděli k obědu bude čočka, jen ještě nevím, jestli jako salát a nebo na kyselo s vejcem...Co se alkoholu týče, kůra z etrogu, kterou jsme naložili do vodky, se už dobře vymacerovala a myslím, že budeme moct začít ochutnávat!
S hamentašen (hamanovy uši) a mišloach manot to letos nebudu přehánět, symbolická množství budou muset stačit, víc nestíhám...to by mě zajímalo, jak to budu dělat, až jednou přijdou děti?!

Včera jsme měli schůzi správní rady synagogy (nevím, jaký je správný termín v češtině, správní rada mi přijde taková kostrbatá, pokud někdo víte, podělte se, prosím, v diskuzi) a Eli byl zvolen (jednomyslně) předsedou naší liberální obce. Mám s ním samozřejmě radost a navíc jsem přesvědčená, že Eli má všechny předpoklady, aby byl dobrým předsednou, ale je mi jasné, že to znamená, že bude mít ještě víc práce a starostí než dosud.

No nic, tak jsem si postěžovala a teď už můžu všem popřát šabat šalom! :-)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire